Köpvillkor

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss på Frodig Näsåkers ekobutik AB. Vi följer alltid Konsumentköplagen, Distans- och hemförsäljningslagen samt Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig en bättre användarupplevelse.
Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post: info@frodig.se.

1. Allmänt

Genom att handla hos oss accepterar du dessa villkor samt vår integritetspolicy. Avtal ingås mellan kunden och Frodig Näsåkers ekobutik AB.
Alla priser som anges är inklusive moms.
Frodig reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella skriv- eller bildfel på vår webbplats, inklusive felaktiga priser, produktbeskrivningar eller lagersaldo. Vi förbehåller oss rätten att ändra information utan föregående avisering. Vid slutförsäljning eller felaktig prissättning har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp.
Bilder på produkterna är endast illustrationer och kan avvika från produktens verkliga utseende.

2. Leveransvillkor

Produkter levereras till den adress du anger vid beställning. Du ansvarar för att adressen är korrekt och att du eller någon annan kan ta emot leveransen vid avtalad tid.
Om leveransen ej kan fullföras enligt avtal kontaktar vi dig för att hitta en lösning. Vi ansvarar inte för färskvarors hållbarhet om leveransen inte tas emot i tid.
Eventuella leveranskostnader framgår vid betalning.

3. Ångerrätt & returer

I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har du som kund 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varan. Ångerrätten gäller endast produkter i obruten förpackning och i väsentligen oförändrat skick.
För färskvaror som är öppnade eller inte hanterats korrekt enligt produktens anvisningar medges ingen retur.
För att utnyttja ångerrätten, kontakta oss via e-post på retur@frodig.se med ordernummer, namn och orsak till returen.

4. Reklamationer

Du har rätt att reklamera felaktiga eller defekta produkter enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss via reklamation@frodig.se så snart du upptäcker felet. Vid godkänd reklamation återbetalas hela beloppet inom 30 dagar.

5. Betalningssätt

Frodig Näsåkers ekobutik AB erbjuder betalning via:
Kortbetalning: Vi samarbetar med en auktoriserad betalningsförmedlare som säkerställer att dina betalningsuppgifter hanteras på ett säkert sätt.
Swish: Ett smidigt betalningssätt som möjliggör direktbetalningar.
Vi sparar inte dina kortuppgifter.

6. Hantering av personuppgifter

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter används endast för att fullfölja beställningar och leveranser. För mer information, se vår integritetspolicy.

7. Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

8. Försäljning till minderåriga

Frodig ingår endast avtal med myndiga personer (18 år eller äldre).

Vi tackar för att du handlar hos Frodig Näsåkers ekobutik AB och ser fram emot att hjälpa dig med hållbara och ekologiska produkter!